söndag 2 september 2007

Hall och tvättstuga















Den näst senaste renoveringen inhomhus innan vi gjorde köket var i vintras. Då gjorde vi hall med ingång från baksidan av huset och tvättstugan.
Det var riktigt muggiga rum innan och ambitionen var att få en fräschare känsla. Först var det mycket underarbete efter att oljepanna och oljecistern tagits bort. Sen vitmålade vi väggar och tak, golven målades gråa. Här är lite bilder från hallen och tvättstugan.

Jag lovade att jag skulle visa mer av sakerna jag köpte hos Änglaboden.
Köpte även den här zinklådan som jag tänkt att ha i köket men den passade inte där, så den får stå i tvättstugan.















Hyllor kan man aldrig få för mycket av. Vi behöver faktiskt fler.















Även denna är från Änglaboden.















I hallen har vi längst hela väggen satt knoppbräde som målades i samma färg som golvet och hyllor.
Mycket plats för regnkläder, trädgårdsdynor och annat som vi inte vill ha i "vanliga" hallen.
Regnställ med noshörningar från IdaT.

15 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka bra ingång!! Där man kan förvara alla de där "måste ha" grejerna! För min del får det vistas i källaren! Våran entré är ju rakt in på glasverandan och sen in i hallen, där vill man inte ha regnställ och stövlar (men det hamnar ofta där ändå...)! Fina detaljer du visar!! Kram!

MiaMaria sa...

En sådan ingång skulle jag behöva och en tvättstuga står högt på önskelistan.
Ser jättetrevligt ut i din hall. / ME

Anonym sa...

Så mysigt! Vi har också gjort en ingång på baksidan där vi förvarar gummistövlar o andra "smutsiga" grejor. Dendär plåtburken att ha snöre i har jag också nyligen köpt! Vilket fint regnställ!

MODERN COUNTRY sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MODERN COUNTRY sa...

Hei Evelina,
Så kos at du stakk innom og i tillegg la igjen en hyggelig melding :) Du har en nydelig blogg og ikke minst en helt skjønn stil!
Aina

Karolina sa...

tack för titten på mitt bord. Idag har det slipats och strukits med ett lager grundfärg. Lovar lägga upp bild sen på hur bordet ser ut här hemma sen!

Din tvättstuga var ju inte heller så pjåkig!! jättecharmigt! Så vill jag med ha det en gång:) tack för inspiration.

kram Fröken Fägring

Marie sa...

Våran tvättstuga står på tur till våren. Ska bli såå skönt att få en fräsch tvättstuga. Förhoppningsvis får vi bygga ut också, då ska vi göra en ordentlig hall. Som det är nu har vi nog Sveriges minsta hall. Din ingång ser ut som rena drömmen för mig.

Ha en bra vecka.
Kram Marie

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så fint du har det !!!

Ha en god uke du også , klem :)

Engsroom sa...

Drömmer om att få ordning i tvättstugan vi har våran i källaren och det har aldrig blivit gjort något där nere sedan vårt hus byggdes på 40-talet så då kan du föreställa dig hur det ser ut idag. Vi har ialla fall gott om plats där nere och ett torkrum, så det finns planer för hur jag vill göra... Du har det fint och vilka härliga saker du köpt dig.
Ha en härlig ny vecka!
Ella

Anonym sa...

Vilken jättefin blogg jag hamnat i! Kul, hit kommer jag gärna igen!
Ha länkat dig, hoppas det är ok? Annars är det bara att hojta!

Ha en bra vecka! kram/ruffa

Maria sa...

Vilka rena och fina bilder och vad underbart med en tvättstuga, och en fin sådan.
Vi har ett kombinerat badrum/gästtoalett/tvättstuga och det är inte kul..det vill jag lova.
Ha det gott! Maria

Anonym sa...

Tack så mycket för kom i min blogg! Din blogg är verkligen superfin!

Lönnergårds Anna sa...

Vi ska oxå göra om vår tvättstuga, jag behöver en massa inspiration!!
Vad fint det blev hos er. Regnstället var ju för gulligt.
Gillar krokarna som det hänger på.
Ha det gott!
Kram Anna

Karin Krut sa...

Vilken jättefin Hall!! Regnkläderna var ju jättesöta :) Zinksaker är så himla fina.
Kram Karin

purple area sa...

Vad fint det ser ut, gillar de rutiga kuddarna!