måndag 17 december 2007

Julstämning och en enda röra

Ojojoj vad det är rörigt här hemma just nu.
Julstämning försöker skapas jämte renoveringsdamm och renoveringsobjekt.
Dessutom så är båda barnen sjuka.

Igår köpte vi gran som vi nu ikväll tog upp i vardagsrummet.
Jag är jättenöjd med den, fin form och lagom stor. Vi brukar alltid ha ädelgran men i år fick jag för mig att vi skulle ha vanlig. Men jösses vad dom barrar, det hade jag glömt.
Jag tror att jag och lilla C klär granen imorgon för han vill så gärna vara med. Är det jul nu frågade han när vi tog upp granen. Sen lite senare sa han, tomten kommer på natten mamma. Undra vad han drömmer om inatt, gullunge. :)

Idag har jag och C gjort knäck. Fast det var mest jag för han tyckte bara att det var intressant i fem minuter sen återgick han till sitt lego.

Sen har jag varit i farten och blocketshoppat igen. Det är ju livsfarligt att titta på blocket. Det finns alltid något man hittar där som man inte hade tänkt att köpa egentligen. Den här gången var det ett halvmånebord som jag var och tittade på och köpte idag på eftermiddagen.
Så nu har jag det och skåpet till P´s rum plus lite annat som ska målas.
Halvmånebordet ska få sin plats i vardagsrummet i en nisch som F bygger utanför det nya sovrummet. Där tänkte vi egentligen ha hyllor men jag ändrade planerna när jag såg bordet.

Dagens bilder är tråkiga. Men håll ut för det kommer roligare saker framöver.

Tittar man åt vänster när man står i vardagsrummet ser man det här.......


















Och tittar man åt höger så ser man det här. Men jag måste säga att jag känner mig förvånansvärt lugn över den här röran. Nu ska jag återgå till mitt målande. God kväll.

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Man har inget val när man renoverar än att bara gilla läget!!! DEt blir klart så småningom...När vi renoverade badrummet sa en kille till oss: Att ju rörigare och stökigare det är när man håller på, desto mer njuter man när det är klart! DEt är säkert sant!!! Ska bli kul att se granen!
Må gott, kram!

"M" sa...

skönt att du tar det med ro...det finns ju fler dagar....

Färjtorp sa...

Så kul att fynda möbler sådär! Ett halvmånebord skulle jag med vilja ha.
Lycka till med målandet och allt. Ha en bra vecka.
Kram.

Marie sa...

Det är verkligen jättejobbigt medans man renoverar, men som tur är glömmer man snart bort det jobbiga när man är färdig. Vad kul att du köpt ett månbord, jag älskar månbord. Är ju inte så länge sen jag köpte just ett sånt på blocket (fast jag egentligen inte behövde något).

Ha det bra!
Kram Marie

Ps. Vad skönt att höra att du skriver inköpslistan på samma vis som jag, var rädd att det bara var jag, hihi.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skönt att du behåller lugnet !!
Kom just på att jag inte börjat med mitt julgodis än , som jag ska ha med till syrran i jul , ooops !
Ja men det hinns nog ...
Ha det gott !
Kram/Lotta

Maria sa...

Skall bli spännande att se hur julgranen kommer att bli!

MiaMaria sa...

Tänk att det blir rotigt så lätt...Vi får väl säga som så vi hinner det vi hinner resten hoppar vi över till nästa jul.....

Ha´en skön kväll!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att allt är bra!
Idag har jag gjort ett sista inlägg för julhelgen, men kommer säkert titta inom här ändå! Passar ändå på att ÖNSKA DIG EN RIKTIGT GOD JUL! Juliga kramar!

Goa sa...

Hej Caroline!
Här händer det saker...kul att rummet nästan är klart och sååå roligt att du har shoppat på blocket! Visst är det underbart..:)
Halvmånebord skulle också jag vilja ha!!
Ser framemot granen din!Ha en fortsatt mys vecka och massa kramar från mig...till dig mysiga kvinna!
p.s klart att tomten kommer i natt...det gör väl inget att den är isländsk..*ler*