tisdag 5 maj 2009



Tresmak å blåbär.....

Ja ni vet GB's glass Tresmak med vanilj, päron och jordgubb.
God och med perfekta pastelltonen tycker jag. Med tresmak som målbild har jag blandat och mixtrat för att få till rätt färg.
När jag sprang på loppisar förra sommaren så samlade jag porslin, möbler och annat till lekstugan.

Nu står allt på plats och den stora invigningen har hållits. Jag och barnen har haft roligt med att inreda (ja mest jag kanske) och nu har jag helt lämnat över till dom små rövarna. Som planerar att äta mycket hallon där inne i sommar.






Bäst av allt enligt sonen, glas med bilar på!










Ett av sommarens projekt är att lägga grus på platsen runt lekstugan. Samt anlägga en grusad uteplats strax intill.

32 kommentarer:

Anonym sa...

Ahhhhh!!! Den är så sööt! :-) Åh vad du har gjort fint, underbart!!

Dagny- Heim sa...

Oi! Himmelrike for små barnehender!! Blei nesten litt misunneleg :-)

Du er kjempeflink!

Tulipa sa...

Ja men vilken lekstuga!!!
Helt otroligt!

Jag blev alldeles hänförd...
så glassigt!!!

Underbart!
Kram Mariette

Heimatkunde sa...

Hello!
Very sweet pictures!
Greetings from Berlin!
Laura

liven sa...

Så fint det var her da....med de skjønne farvene:o)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åhh men den är ju helt underbar !!
Förstår om ni alla är nöjda !!
Den som ändå fick leka där !!
Kraam !!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

ÅÅÅÅÅ fantastisk !! Jeg bae NYYYTER av dine bilder, nesten som jeg lan "spise" dem ...he,he og som sagt helt etter min smak !Tusen takk for din fine kommentar.
Du er virklig en utrolig flink dame...

HELENA SKARP sa...

Men vilken söt liten lekstuga! Såååå himla fint du gjort! Färgerna är verkligen tresmak:)

Ha de gott/Helena

Les Cotrions sa...

Waw lovely and sweet colours! They seems to be candies!!! I love them and all your arrangements!
Warm greetings
Vale

Hem och Lycka sa...

Åå gud så fint!

kram

Anonym sa...

Halloj!

Underbar stuga! Jag vill ju själv gå in och mysa där. Kommer verkligen ihåg Ambrix tresmak som fanns när jag var liten. Glass tänker man verkligen på när man ser dessa färger tillsammans.

Det var jättekul att få ett ansikte på dig. Duktigt av Lotten att få ihop oss ala till en träff. Jag ses gärna i en mindre liten grupp med. Det är svårt att hinna prata lite med alla när man är så många.

Jag kände även ett visst "ta hand om Dalkullorna ansvar" med så det blev lite mer tid med dem än vad jag hade tänkt mig.

Kram Lena

Skatan sa...

Men så HIMLA fint ni har gjort!!!

Hatten av!

Kram,

Anna

Randi sa...

Så underbart fint!!! Vem skulle inte vilja bli inbjuden på låtsas-kaffe. Sitta och hålla i koppen med spretat lill-finger och prata "fint"...*ler nostalgiskt*
Kram Randi

Designe sa...

Åh vilka läckra färger! Nu blev jag sugen på glass :) Jättefint blev det! Kram

STENLYCKA sa...

Så läcker med färgerna! Funderar på att måla något bord i mitt lusthus med lite pastellfärg, vad är det för färg du använder? Blandar du nyanserna själv?
Kram

Må Gott sa...

Åååhh va mysigt med en liten lekstuga! Ska banne mig skaffa mig en jag också och pyssla och pynta i. Det kan ju komma små människor på besök som kan leka därinne om inte annat. :-)

Ha en go dag!
Kram Anette

Tina sa...

Nej men åh vad sött det blev. Det var så spännande när du berättade lite på träffen... Superduper sött!! Kram Tina

Liten Bod sa...

Såå gulligt! Jag vill också ha en alldeles egen bara för att piffa i :) Kram, Tina

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men va härligt du fixat, såå fint och verkligen blir man sugen på bilar... Vilka härliga pasteller..
Kraaam kram Linda

Noralill sa...

Oh..så utruleg fint!!

Fredrika sa...

Sååå fint!!!!!
/Fredrika

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeeeeelt underbart!!! tresmak gu så vackert, du är så himla pricksäker stumpan, har då aldrig sett en sån söt stuga! vill du loppa på lö?

kraaaaaaaaaaam lotten

Anonym sa...

En liten flagga i glassiga färger skulle sitta fint. Om stugan skall döpas vill jag vara dopförättare o tjonga en flaska champagne i gaveln lite försiktigt.
pus pus

FEDERICA sa...

Wow, is this your house?? It's gorgeus!
Love these pastel colors!

What a beautiful blog!
Hugs, Federica.

syster doris sa...

Å, jag är såld på dina pasteller. Det är supersmarrigt! Kram Tina

Riikka sa...

Vilken underbar lekstuga!

Jag skulle vilja ha en för mig själv... Då skulle man kunna fly från verkligheten ibland och absorberas av den drömlika atmosfären som de olika pastellfärgerna skapar.

Barnen måste vara så glada...

Huset vid ån sa...

Åh, vilken härlig o fin blogg du har...Trevlig Helg! Kram Therese

Ardisia sa...

Jösses vilka söta bilder! Underbar miljö för småttingarna att få leka i :) Jag är avis ;)
Ha en go helg! Kram

Ovala drömmar sa...

Tänk jag älskar att få se sådan här inspiration. Lekstugor eller barnrum som är barninredda men utan att vara plåttriga, fula och utan någon röd tråd. Det här är bevis för att inredning kan vara "barnig" men ändå toksnygg!

Tack snälla för att du delade med dig! Den dagen jag har barn ska jag tänka på dig och inspirationen ifrån glass med tresmak :) Genialt!

Kram Veronica

Pfefferminza sa...

Wow! These pictures are so nice and fresh for my eyes! Nice blog!!! *britta*

Jes/Vita villa vila sa...

Å vilken helt underbar lekstuga!!! Jättefin verkligen!

Jes

Sara från Värmland sa...

Det var den finaste lekstuga jag någonsin sett! Tack för inspirationen! Mina barn är små, men ska nog börja samla på mig "lekstugetillbehör" redan nu. =)