torsdag 27 augusti 2009



Trädgård i Augusti

Skir, svävande violruta och taggig bolltistel....
Två snyggingar tillsammans som är några nya favoriter i år.

I sommras hittade jag rostiga gamla saker på loppis i Norge. Delar som jag gissar har suttit på kaminer eller liknande. Dom står nu som prydnader lite här och var i trädgården.
Loppisen var hos en äldre man på hans gård. Han hade flera små hus proppade med riktigt gamla saker. Synd bara att vi inte hade vaken plats i bilen eller norska kontanter. Rostet fick i alla fall plats och en fin gammal korg.
Jag ska hålla utkik efter den där Brukt & Antikt skylten längs vägen nästa gång det blir en norgetripp.

Vill passa på att önska trevlig helg till alla!
Caroline










4 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei..koselig å høre at du har funnet gamle skatter her i Norge.Vi synes ofte det er så dyrt her i landet,at vi drar over til dere...Fin blogg du har,som jeg kommer innom igjen..Klem fra Maliva

Liten Bod sa...

Åh så fint! Plattan mot trädet var kanon! Tänkte just på det igår när jag bläddrade i min Romantiska Hem & Inspiration i Vitt-bok, att det är svårt att hitta fina rostiga saker. Kram, Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

Så läckert! Och ovanligt! Snygga norska rostiga ting och ljuvliga bilder fr din garden... Trevlig helg!

bikim sa...

Gorgeous findings and they look GREAT on your garden. Have an amazing weekend,
Rosa