fredag 4 januari 2008

Pojkrum


















Min 3-åriga sons rum har jag visat tidigare men det är ofta det ändras om där inne så det är dags att visa igen. Det här C:et fick han i julklapp av oss.


















Han har en stor säng och för att det ska vara ombonat och mysigt så har jag på en långsida och huvudgaveln klätt in masonitskivor med skumgummi och tyg. Vimplarna sydde jag till hans 3-årskalas.














Sängkläderna kommer från danska Pernittengryn. Jag gjorde en lite ficka för gosenallen. Men gosedjur intresserar inte min son så det har ju istället blivit förvaring för ficklampan som han har när han går upp på natten.


















En egen pysselhörna.
Jag har tagit gamla glasburkar som jag målat locken på. Där förvaras pärlor, saxar, pennor och annat. Jättebra för ordningens skull och för lillasysters ivriga små händer. Jag har gjort en egen anslagstavla till honom där han sätter sina alster, kalasinbjudningar och annat. Han är en mycket ordningsam liten man som helst stänger dörren så inte lillasyster kommer in och stökar till.
Som ni ser så är mamma väldigt förtjust i turkost.

19 kommentarer:

Randi sa...

Vilket underbart pojkrum! Sköna harmoniska färger! Du har så himla god smak och förmåga att skapa något bra av det!
Kram Randi

Marina sa...

Fint pojkrum! Du som har en treåring, kan du ge mig tips på någon film för en pojke i den åldern?

Metteflette sa...

Åh, den blåfargen på stolen var helt fantastisk!!! Heter den noe spesiellt? Pojkrummet er helt herlig syns jeg. Liker så godt stilen din. God helg :-)

Tidsmästarinnan sa...

sååå fint rum han har fått den lyckosten! Vad duktig du är, har verkligen öga för både helhet och detaljer.
Härligt att få se.
Kram
S.

Goa sa...

Ett underbart pojkrum Caroline!
SÅ otroligt duktig du är...alltså, allting stämmer! Från minsta detalj!
Och jag bara *suckar*
Massa helgkramar till dig...från mig!

Villa Nyhem anno 1918 sa...

mycket fint pojkrum,sänghörnan är helt underbar med fina påslakan karm Maria Villa Nyhem

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt rum killen har!! Undra på att han vill hålla ordning därinne! Ha en toppenlördag! Kram!

Unknown sa...

Tack för härlig inspiration!! Ska inreda mina pojkars rum framöver och vet inte var jag ska börja... =)Men fick sådan lust nu när jag såg din blogg!! Puss på dig! Tänk att ligga och sova i den mysiga, ombonade hörnan....Hade nog aldrig velat stiga upp! hi-hi...Lite tidningar och choklad i fickan, laptopen på stolen, osv ha-ha...Ha en underbar dag! kramar Malin

Anonym sa...

åh vilket mysig pojkrum! Tack för fin inspiration!
Trevlig helg! kram/ruffa

Karin i Villa Grå sa...

Men titta här!

Jag har gått hela dagen och funderat på var jag ska hitta nya bilder på barnrum för jag behöver verkligen all inspiration jag kan få - och så hittar jag ditt inlägg! Underbart!

Pysselhörnan gillar jag skarpt och till vår minsting "lånar" jag gärna idén med glasburkar med lock i samma färg. Vår minsting är lite äldre, snart 6 år, men hon har ett stort behov av att kunna organisera och hålla ordning, med tanke på hennes autism.

Din son har ett otroligt fint rum, vad härligt att få växa upp så!

Kram, Karin

Linneagården sa...

Vilket jättefint pojkrum. Vad mysigt & snyggt med den den ombonade "sänggaveln" du har fixat till.
Ha en fortsatt trevlig helg /madelene

Karin Krut sa...

Vilket härligt pojkrum! Det är riktigt mysigt. Bra idé med sängen, det blir ju gärna lite stort och tomt runt en sån säng :)
Ha en bra helg
Kram Karin

Marie sa...

Din sons rum är verkligen jättefint! Gillar sänghörnan, det ser så mysigt ut och sängkläderna är sååå snygga!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Ann-Catrin sa...

vilket underbart rum..allt harmoniserar så fint med varandra..underbart oxå att ha en ordningsam son...alla mina tre är slarviga som bara den...suck!
kram A-C

Ardisia sa...

Superfint och mysigt. Kul idé med målade locken, tack ;)

Vill önska dig ett gott nytt år samt berätta att jag har en liten utmaning till dig på min blogg :)

Kram

Små Hjärteting sa...

Men gud vad fint du har gjort. Jag bara älskar sängen, hur mysigt och ombonat som helst. Det ska jag tänka på när jag gör iordning min pojkes rum.
Kram Jenny

Unknown sa...

Turkos är så fint! Alla mina barn fick också sin begynnelsebokstav i julklapp. Fast i rostigt järn.
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Karin sa...

så otroligt fint rum han har då!
det med glasburkarna var ju hur smart som helst! vad har du använt för färg?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.