onsdag 7 oktober 2009



Våga vägra.....


X-boll!
Fast det är inte helt enkelt för det finns inte så många andra blommande växter att köpa så här på hösten.
Min favorit är cyklamen. Dom är helt omöjliga att ha inomhus men ute är dom super.
En del av trädgården framför huset har fått sig en makeover nu under hösten. Grus, stora runda stenar och en plantering under ett stort träd. I vår hoppas jag få se vitsippor, blåsippor och violer under trädet. Mellan buxbomsbollarna har jag planterat 60st vita och svarta lååånga tulpaner. Kan inte komma på vad mer som ska vara där...får fundera på det i vinter.



Före och efterbilder.
Glad att jag kom ihåg att ta förebilder innan jag satte igång för man glömmer så fort. Det kryper i kroppen när jag ser dom ruggiga stenplattorna fulla med gräs som låg där. Till våren hoppas jag vi kan göra resten av framsidan.









21 kommentarer:

VIT och PASTELL sa...

Rackarns vad snyggt det blev! Vilka fina stora urnor du har. Det var jättesnyggt med de uppstammade tujorna. Och buxbomsbollarna då...

Måste få komma och inspireras i din trädgård!

Kram Maria

Evelina sa...

Vilken skillnad, till det bättre såklart :)
Visst glömmer man fort hur allt såg ut innan.

Evelina sa...

Vilken skillnad, till det bättre såklart :)
Visst glömmer man fort hur allt såg ut innan.

Tulipa sa...

Hej!
Stilrent och formsäkert! Kanonfina bilder!!

Jag förstår att du är meeer än nöjd!

Så himla snyggt med bollthujorna i krukorna på fot (är det Affari?).

Kram Mariette

Fredrika sa...

Men guuud så snyggt det blev. Tror du tujorna klarar vintern i urnorna?

Hoppas vi ses snart, lördag om allt faller i lås! /Fredrika

Les Cotrions sa...

Nice work you made with stones and gravel! I like the new look of your garden!
Warm greetings
Vale

lottens vita och gröna sa...

woooooooooow så fint det blev!!! dina ord om vad som komma skall...fick ståpäls faktiskt, låter ljuvligt med tulpanprakten, kan du inte tänka dig hosta där då och ett suuuuperhögt gräs...typ 200 cm!
nedrans vilken vacker framsida!!! ses snart vännen! varmkram lotten

bikim sa...

Beautiful! you did a great job in your garden! it looks sooo pretty.
sweet dreams,
Rosa

Marie sa...

Det blev superfint Caroline, vilken skillnad! Så snyggt med sten och grus och de där vita och svarta tulpanerna kan jag se framför mig hur snyggt det kommer att bli.

Ha en härlig helg!
Kram Marie

Anci sa...

Hej !
Jag vill bara titta in hos dig och säga hej. Det var kul att ses i går på bloggträffen :)
Du har en fin trädgård, blev det ännu bättre med det stora fatet ?

Kram
Anci

Karin Krut sa...

Oj vad fint det blev!! Tänk vilken skillnad det blir med grus och sten :) Jag ska definitivt ha dina bilder i huvudet som inspiration ute i torpet :) Vi har alldeles för mycket gräs och alldeles för lite sten och grus ;)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Lindhagens Anna sa...

Hej!

Vad fint det blev och det låter så fint med de blommor du valt till våren! Ha det så bra!

//Anna

Janne sa...

Oi oi så fint det ble:) første gang jeg er innom bloggen din. Personlig og en flott stilmix.. likte bildene dine veldig godt:)
Kikket innom repotasjen om kjøkkene ditt, utrolig flott:=)

Ganske ny i bloggverdene, legger deg til i min svenske bloggroll.. der passer du fint inn..

Ha en fantastisk kveld;) stikker innom deg igjen..

K-J

Liten Bod sa...

Jättefint blev det där på framsidan! Ibland ser det så stelt ut med sten tycker jag, men det där var precis lagom :) Hur mycket kyla tål cyklamen? Här är det ju redan rejält kallt på nätterna, eller du kanske tar in dem då? Kram, Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

ha, ha, våga vägra X-boll... så fint med den vita cyklamen, min favorit med, har både en liten och en stor... Snygg och stilren framsida av huset!!

Jag har ju bytt adress ju: )... Mari, fd Guldkant på livet.

Karin Lindström sa...

Hej Caroline!

Hoppas allt är bra med dig! Så fint ni gjort i er trädgård. Nog är det vackrare med natursten än de fula plattorna av betong. Jag måste nog också köpa några cyklamen, din bild är underbar!

Ha en fortsatt skön höstvecka!

Många kramar
Karin

Elisabeth - anyhow.se sa...

Vilken vidunderlig skillnad!!! Jag kikade på 1:an & 2:an & tänkte hmmmm inte såååå stor skillnad men sen hittade jag till scrollen... ;)

Britt sa...

Oj, va snyggt! Det är så roligt att se före och efter bilder,det är så lätt att glömma vad man har gjort.

Kram britt

VIT och PASTELL sa...

Hej Gumman!

Hur é léget? Hoppas allt är bra! Vi ska plocka in trädgårdsslangar och sånt i helgen! Borde gjorts för länge sen.

Jag fick pumpor från min mamma. Tyvärr hade de skördat dem lite sent så frosten hade förstört en massa redan :-( så jag fick några halvslemmiga! De flesta ser ut som babianrumpor på undersidan, fniss. Kanske inte så mysigt. Några kan jag ändå pynta med.

Ha en skön helg,
Maria

Richtsje sa...

Hi there,
Your garden is really already in autumn, looks great! In here, the roses are still flowering so I hope it'll wait some time...
Happy weekend!

AkH sa...

Vilken fin blogg du har! Vad vackert ni har det hos er, roligt att se alla fina bilder! Ha en skön kväll! Anna-Karin
livetharochnu-akh